SLOW FOOD

El moviment "Slow" es una corrent cultural que promou calmar les activitats humanes, que proposa prendre el control del nostre temps, prioritzant activitats per el desenvolupament personal. De disfrutat i sobretot assaborir la vida.
En contra de la cultura del "Fast Food", "Slow Food" forma part d´aquesta filosofia promovent el plaer del menjar tradicional, sobre tot en companyia i la salvaguarda de les tradicions gastronòmiques. Una cultura basada en el plaer i el coneixement.
El símbol de "Slow Food" es el cargol, emblema de la lentitud.
A casa meva, la meva mare fa escudella un cop per setmana i quan jo era petita i desprès adolescent, la feia la meva avia, "Slow Food", per excel.lencia.
Jo també en faig però no tant sovint, tot i que a la meva família els agrada molt, jo no disposo de tant de temps, de manera que un altre dia us donaré la recepta familiar de l´Escudella, Avui us mostro el meu recurs de substitució; Brou de Pollastre.


Ara que ve el temps dels primers freds i els primers refredats.

* Uns quatre litres d´Aigua.
*Un pollastre net.
*Tres pastanagues pelades.
*Dues cebes pelades i partides per la meitat.
*Un porro net i sense les fulles exteriors.
* Una cabessa d´alls, sense la pell exterior i partida per la meitat.
*Un quart de tassa d´oli d´oliva verge extra
*Una cullerada de pebre negre en gra.
*Una fulla de llorer.
*Una branqueta de farigola fresca.
*Unes branquetes de julivert fresc.
*Sal a gust.

*Ompliu l´Olla i afegiu.hi tots els ingredients menys la sal. Quan el brou comenci a bullir, trèieu l´espuma que es formara per sobre de manera que el brou quedi net i clar.

*Baixeu el foc al mínim i deixeu que bulli durant dues hores, afegiu sal al gust i retireu el brou del foc, coleu.lo i guardeu.lo a la nevera un Màxim de una setmana, o en el congelador fins que el necessiteu.

Aquesta es una recepta fantàstica que vaig treure del llibre "Los fogones de José Andrés"

Comentaris

Entrades populars