"MATARÓ POTATOES" I

BRAÇ DE PATATA

Quan jo era petita, era fàcil veure per la meva ciutat camions que portaven escrit "MATARÓ POTATOES" i sentia dir a casa meva que les patates de Mataró eren les millors i que els anglesos menjaven patates mataronines.
La varietat "ROYAL KIDNEY", es una patata primerenca de pell groga i llisa i carn blanca que va començar a conrear.se a la zona del Maresme cap al 1890, de llavors provinents de la mateixa Anglaterra i que comença a exportar.se en 1932 amb denominació d´origen "MATARÓ" per el conreu obtingut a tota la comarca.
Durant la guerra civil s´en va prohibir el consum ja que era necessària com a moneda de canvi per pagar l´armament i la munició que es comprava.. (adivineu a on.?) ..Dons a Anglaterra. Malgrat tot, des del 1960 l´exportació ha anat decaient i el conreu ha minvat. Avui dia nomes s´en treu gairebé per el consum interior.



El plat d´avui es un braç de patata en la meva versió d´estiu.

500g de patata
200ml de crema de llet
un raig d´oli d´oliva
sal i pebre negre

A mi m´agrada coure les patates amb pell, conserven millor els seus nutrients, Peró sobretot conserven millor el sabor, quan s´hagin refredat, peleu.les i aixafeu.les amb una forquilla o passeu.les per un passa puré, torneu a passar a un recipient que pugui anar al foc i un cop al foc afegiu.hi l´oli i la crema de llet, no deixeu de remenar fins que quedi tot lligat i agafi una consistència fina, però mes aviat espesa, tasteu i rectifiqueu de sal i pebre.

Escampeu les patates aixafades per sobre d´un drap ó d´un paper vegetal per poder.lo enrotllar.. (a mi em va molt millor el paper vegetal) ..Ho farciu amb tonyina, pebrot vermell.. (si l´escaliveu vosaltres mateixos es molt mes bo) ..olives i ou dur rallat.. (De farciments n´hi deuen haver tants com persones que el facin, de manera que poseu el que realment us vingui de gust).
Enrotlleu i cobriu el braç amb maionesa.. (jo hi afegeixo una punta d´all, a casa ens agrada amb aquest puntet picantó) .. i decoreu.

Comentaris

  1. no la sabia jo, la història de les patates de mataró... això que jo sóc capgrossa :-~

    quedes convidada quan vulguis a un braç de patata,... jo en faig una versió pastís, amb un motllo de plum cake...

    molt interessant el teu "altre blog", hi he fet una volteta

    petons

    ResponElimina
  2. Gracies, sonieta i benvinguda aquest raconet.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars